Det er bare et halvt år siden Slutface imponerte stort i Teglverket, og nå har vi invitert dem tilbake for å sparke i gang vårsemesteret!

Dørene åpner kl. 21:00
Aldersgrense 20 år (18 med studentbevis/forhåndskjøpt billett)
Billetter kjøpes på TicketCo:
rf.ticketco.no/slutface

Det er mulighet for billettkjøp i døren så langt billettene rekker.

Sjekk ut Facebook-eventen

SLUTFACE
Slutface er skitten, indieskranglete pop-rock fra Stavanger. Som et sintere Wombats eller et mer funky Savages kombinerer de det fengende og dansbare fra britisk pop-rock og New-Wave med det upolerte og ærlige uttrykket til amerikansk vestkyst- garage. Legger man til det energiske live-uttrykket fylt av punk-attitude blir bandet den perfekte oppvarmingen til søndagens fylleangst. I 2014 hadde Spotify dem med på listen over band å følge med på og de er på topp tre listen til Musikknyheter.no over hvem man bør følge med i 2015 av norske artister.

Jenta og de tre guttene mellom 18 og 20 skriver låter om realistisk forelskelse, 80-tallsidoler og dårlige fester akkompagnert av disco-beats, skranglegitar og en mer funky bass enn deres pop-punk personlighet ville tilsagt.

Bandnavnet fungerer som en kritikk av musikkindustriens syn på kvinner, der de ofte blir sett på som objekter fremfor artister. Gjennom tekstene og meningene sine ønsker bandet å endre diskusjonen rundt kvinnesaker fra det overfladiske og seksualiserte til fokus på sterke, likestilte kvinner I 2015. I 2014 inkluderte den britiske avisen “The Independent” dem på listen over band som kjemper for kvinnesaken ved gitarbasert musikk sammen med artister som Deers, Honeyblood og Mourn.

Bandets debut-EP “We´re Just OK” ble sluppet høsten 2014 til gode anmeldelser, deriblant 8/10 på musikknyheter.no som kalte det en “en energibombe av en utgivelse”. 2/5 låter på EPen ble listet på P3, deriblant låta “Angst” som gjorde dem til ukas urørt, lå på P3s lister i 16 uker, og ble kåret til en av årets beste norske låter av dagbladet.

2015 blir et spennende år for bandet med spillejobber på noen av landets største festivaler Slottsfjell og Øya, samt spillejobber på bransjefestivalene By:larm og Trondheim Calling. Personlig planlegger bandet å bruke det neste året for å forbedre liveuttrrykket, skape et sterkt samhold til sitt publikum og skrive ny musikk.

Urørt
Spotify

SUPPORT: PALMFACE
Indiefavorittene fra Åkra på Karmøy er nå endelig klare med sitt debutalbum, som slippes 21. oktober på selskapet Made in Haugesund. Palmface er geniale
låtmakere som lager uimotståelige slackerpoplåter med inspirasjonskilder som Television og Pavement.

Bandmedlemmene, sin unge alder til tross viser en voksen estetikk, med låter som fester seg etter første gjennomhøring. Det er ingen tilfeldighet at de allerede har to låter som har gått til nr. 1 på Norges største nærradio Radio 102, samtidig som at de er lovprist av band som bl.a. I Was a King og Young Dreams. «Waste A Day» er spilt inn av Anders Bjelland (Electric Eye, Elsa og Emilie) og Kjetil Ulland, mikset av Matias Tellez(Young Dreams) og mastret av Jørgen Træen. Singelen ”Saturday” er nå ute som en del av Diamond Club serien til Brilliance.

Soundcloud