Up & Coming er et konsept hvor Bergen Realistforening vil fremme Bergens mange nyoppstartede band ved å gi dem sjansen til å spille på byens beste intimscene: Teglverket på Det Akademiske Kvarter. For at så mange som mulig skal kunne se Bergens neste musikkstjerner, vil alle konsertene være gratis!

Dørene åpner kl. 21.00

Aldersgrense 20 år (18 med studentbevis)

Sjekk ut Facebook-eventen

Bergen Realistforening og Singstad Music presenterer en eksklusiv Up & Coming, en spilt-gig mellom Marie Kristin Dale Trio og d’AccorD!

d’AccorD

D’Accord er et rockeband som sjangermessig hører hjemme i 70 tallets melodisterke progrock. De har nettopp lansert sin tredje plate. Den er innspilt i London med klassisk analogt utstyr. Platen har høstet gode kritikker i både inn- og utland. Også tidligere utgivelser har mottatt gode anmeldelser, nominasjoner og utmerkelser.

D’accord er et klassisk rockeband. Det innebærer høy standard på fremføring både på konsert og i studio. Bandet har spilt på prestisjetunge Hovefestivalen, vært headliner på festivalen Progfarm i Holland. Nylig toppet de også plakaten da plateselskapet Karisma viste frem sine artister. Bandet har også spilt support for Enslaved (NO), Focus (Holland) og Wishbone Ash (UK).

Bandet frontes av sanger, komponist, tekstforfatter og multi-instrumentalist Daniel Måge. Daniel er fra Haugesund, men er i likhet med resten av bandet bosatt på musikkøyen Stord. Når Daniel nå tar med seg D’accord rundt i Norge for å spile er det med solid baggasje: tre gode album gir et rikt repertoar til konsertopplevelsen.

D’accord er Daniel Måge (Sang, fløyte, gitar og mandolin), Arvid Harvo (trommer), Stig Are Sund (Gitar), Årstein Tislevoll (Bass) og Fredrik Horn (Tangenter)

Marie Kristin Dale Trio

I løpet av høsten 2013 har Marie Kristin Dale etablert sin egen Trio og debutert. MK, som hun kalles, har allerede markert seg som en solid instrumentalist og sanger. Et friskt pust i musikkbyen Bergen. I vinter skal hun og trioen møte nytt publikum rundt omkring på Vestlandet. Vintersesongen avsluttes med Oslo-debut og med innspilling av singel med legendariske Yngve Sætre i Duper Studio. I sommer spiller hun på vestlandets største arrangement, Bergen Tall Ship Races.

Selv om Marie Kristin er en ny artist har hun allerede spilt på Bylarm, Klubb-Øya og Sildajazz. Da hun var 19 år og student spilte hun gitar i legendariske Rolf Graf sitt band. Hun har også delt scene med deLillos. Nå er hun på vei med egen trio, en rekke nye sanger og et naturlig scenetekke som gjør henne og trioen lett å elske.

Nå er Marie Kristin klar med sin egen trio, Marie Kristin Dale Trio. På bass stiller en groovy herre fra Latvias hovedstad Riga, Ilvars Vitolins. På trommer har hun lokomotivet Felix N Rudi (Switchblade Love) fra Haugesund. Marie Kristin spiller gitar, synger og fronter bandet med energi og innlevelse. Det oser lead-guitar av hennes tone og fremtoning. Dette er en powertrio som skal gjøre seg gjeldende på norske scener fremover!

Sagt om Marie Kristin Dale!
Ein superb gitarist – Yngve L. Sætre
Marie Kristin Dale er den nye vinen, Viggo Krüger, Pogo Pops