Kort fortalt – Utvalgte lørdager i semesteret arrangeres HELHUS på Kvarteret, der de forskjellige rommene fylles med ulike arrangementer. Med en fast inngangspris på 50,- kan du denne gangen få med deg flere konserter, DJ og dansegulv.

22:00 – StåOppJazz: Johannes Vaage Trio @ Storelogen
23:00 – DJ Tarjei Strøm @ Tivoli
23:00 – Konsert: Rölf @ Teglverket
00:00 – Konsert: Man The Machetes @ Teglverket
01.30 – Slim Kerk m/VJ Termodress @ Speilsalen

Slim Kerk

Sett på kaffetrakteren og finn frem håndkleet ditt for å tørke av svetten: Slim Kerk er klar for å yte på scenen igjen! Med ferskt låtmateriale skal han skape liv og toppidrettstemning på Kvarteret den 25. januar. Slim Kerk er artistnavnet til elektronikamusiker og performancekunstner Hans Christian van Nijkerk (31), en gladvill og helsprø scenepersonlighet med et tilsynelatende utømmelig energilager. Prosjektet er den åndelige arvtageren til Bergenske Slim Kerk & DJ Little Otik (2004-2008) og har i likhet med sistnevnte publikumstekke og humoren i behold. Det musikalske uttrykket er hovedsaklig elektronisk pop, med noen mer eksperimentelle krumspring her og der.

Kerk har tidligere spilt på bl.a. Ole Bull Scene, Landmark og Phonofestivalen i Bergen, på Melbu Elektronika Festival og på Driv, Rådstua og Hålogaland Teater i Tromsø.
Hvem sa at live elektronika var en livløs og stiv affære?

På scenen på Kvarteret har Slim Kerk med seg den eminente Termodress. Termodress er artistnavnet til billedkunstneren Christian Bøen. Ved siden av sine kunst- og musikkprosjekter har Termodress operert som VJ siden tidlig 2000-tallet. Mer video og musikk finnes på hjemmesida www.termodress.com

Slim Kerk står klar for å yte i Speilsalen på Kvarteret den 25. januar.

Man The Machetes

På to år har Man The Machetes gått fra småjobber til å spille på festivaler som Pstereo og Hove. De har blitt Ukas Urørt, og varmet opp for band som Gallows. Fra innledningsvis å spille musikken de elsket i en gammel bunker, har de fem kompisene etter hvert implementert elementer av hardcore, rock n’ roll, metal og pop, og kommet frem til oppskriften på god energisk festmusikk.
Live er de energiske og dedikerte. Ofte gir de så mye av seg selv at vokalist Christopher havner på scenegulvet i spasmer mot slutten av showet, mens hans fortsetter å skrike om hverdagsidioti.

Hjemmeside

RöLF

Med humor og ærlighet har det bergensbaserte bandet RöLF som mål å sette norsk rock tilbake på dagsorden. RöLF fungerer som en frisk motgift mot melodiøs svadamusikk og de har gjort det til sin nisjesak å stå opp mot hipsterkulturen. Med Robert Sunde på trommer og Claes Folkestad på bass, har de sammen med gitaristene Kristian Finstad og Thomas Tellefsen et fantastisk samspill. Selv beskriver de musikken sin som bluesbasert visepønk, og med forbilder som Jokke, Raga Rockers og Dumdum Boys synger de selvfølgelig på norsk: “Hva som skjedde med den skitne rocken sa du? Vel vi skal gi deg skitten rock. Vi skal være så skitne at mora di føler seg utkonkurrert”.
Når det deprimerende beviset på forstandens forfall, Håvard Tranøy, står i spissen på vokal, kan denne gruppen av sprudlende mannfolk virkelig løfte stemningen når de, med stor grad av humor, tar opp temaer som ensomhet, alkohol og kjærlighet.

DJ Tarjei Strøm

Tarjei Strøm er en svært aktiv herremann; til vanlig er han å finne på turneer verden rundt som trommeslager i DATAROCK og Ralph Myerz & The Jack Herren Band, eller land og strand rundt med Lars Vaular. Tarjei er generelt en populær og svært mye brukt trommeslager, og har kun i løpet av de siste to årene rukket (i tillegg til sine egne band) å spille trommer på demoene til siste Turboneger platen, på hele Maria Mena sitt siste album, på noen av Ylvis brødrenes største hits og vikariert med Kaizers Orchestra.
I tillegg har han over tre år bak seg som programleder og musikkprodusent i det populære NRK P3 programmet “SEXY”, han er fast musikk-myte spesialist i P1´s “Norgesglasset”, og dukker opp som programleder sammen med Totto Mjelde i programmet “Stjernepose” i NRK´s nye radiokanal P13 i 2014.
Felles for alle disse programmene er at han er med å plukke ut all musikk som spilles selv, noe han trives godt med.

Tarjei lever og puster musikk med et åpent hjerte, ingen sperrer – og med filosofien “en god låt er en sexy låt” – så det kan fort bli magisk når Tarjei tar på seg DJ-buksene på Kvarteret i januar.
Tarjei er nemlig også en travel DJ med gigs over hele Norge på samvittigheten, faste kvelder på Garage i Bergen, og har en rekke legendariske festival-opptredener landet rundt bak seg.
25.januar inviterer han altså til fest på Tivoli på Kvarteret og her kan alt skje; han kan like gjerne gå fra klassisk 80s allsang-rock til Motown soul, fra old school hip hop til hardcore, eller fra 80-guilty pleasures til moderne dansemusikk – en ting er uansett sikkert, Tarjei garanterer topp stemning under DJ settet sitt!!

Hjemmeside

StåOppJazz: Johannes Vaage Trio

Johannes Vaage Trio består av musikere fra band som jazz i sikte-vinner MUGU og Sherpa. De spiller egenkomponert musikk i landskapet jazz, men henter inspirasjon fra mange sjangre. Velkommen til en variert konsert med alt fra ballader til dansemusikk.
De består av: Johannes Vaage – gitar, Nils Henrik Sagvåg – bass og Cato Furdal Lyngholm – trommer.