Kort fortalt – Utvalgte lørdager i semesteret arrangeres HELHUS på Kvarteret, der de forskjellige rommene fylles med ulike arrangementer med en fast inngangspris på 50,-. Denne lørdagen feirer vi halloween der du kan få med deg flere konserter, kostymekonkurranse, karaoke og det er selvsagt dansegulv i Stjernesalen.

LØRDAG 2.NOVEMBER, DET AKADEMISKE KVARTER. DØRENE ÅPNER KL. 21

Program:

21:00 – Lounge: Mannskoret Arme Riddere @ Speilsalen
22:00 – StåOppJazz: Papirfly @ Storelogen
22:00 – Singstar @ Maos
23:00 – Dansegulv: Stjernegulv @ Stjernesalen
23:00 – Konsert: Vercetti V @ Teglverket
01:00 – Konsert: Beatpop @ Tivoli

Aldersgrense: 20 år (18 med studentbevis)

Sjekk ut Facebook-eventen

Denne kvelden vil det kåres en vinner av beste kostyme, som stikker av med et Roskildefestival-pass. Alle betalende er også med i trekningen av et Roskildepass.

Beatpop

beatpop-logoBeatpop består av barndomsvennene John Derek Bishop og Jim Reve fra Stavanger/Sandnes. Bishop lager elektroniske beats, mens Reve fremfører dype vokaler. Duoen startet opp i 2008 og har siden da opptrådt på bl.a. Musikkfest og Numusic i Stavanger.

Duoens forkjærlighet for ulike sjangre kan spores i musikken. Blant dem er jazz, funk, bluegrass og soul. De spiller fengende elektronisk pop som sies å være svært unik blant dem der har opplevd gruppen live. Med inspirasjon hentet fra Jimi Hendrix, Røyksopp, Daft Punk, The Doors og Johnny Hartman er duoen Stavanger Aftenblad har kalt ”Stavangers mest dansbare”, noe du absolutt ikke vil gå glipp av.

Hjemmeside
Soundcloud
Urørt

Vercetti V

vercettivVercetti V er en gruppe bestående bl.a. av musikere fra Griegakademiet. Bortsett ifra å drive med musikk, er de ellers svært glad i spillet Grand Theft Auto (derav gruppens navn).
Gjengen tar utgangspunkt i soundtracket fra spillet, og den røde tråden er funk og post-disco. De spiller klassikere fra 1978-1983 som Prince, Pointer Sisters, Luther Vandross og Rick James. Ja, de er et coverband. Gruppa består av fem menn og tre kvinner på vokal, og har som mål å sette publikum i en tidskapsel og sende dem tilbake til den tiden.