Bergen Realistforening er stolt av å presentere Egil Olsen til det Akademiske Kvarter 28. november.

Kjøp billetter på billettservice eller et av deres utsalgssteder. Det er mulighet for billettkjøp i døren så langt billettene rekker.

Egil Olsen

Den norgeskjente sunnmøringen er låtskriver med en rekke album bak seg. Nine Inch Nails, Eels og Kiss er blant mange band som har inspirert ham.

Den tidligere frontfiguren i bandet Uncles Institution har også turnert med Marit Larsen, og skriver musikk som gjerne kan beskrives som indierock. I tillegg lager han mange av sine egne musikkvideoer selv, med animerte elemenet.

Egil Olsen er ikke minst kjent for sin vanvittige og ironiske versjon av Shaggys reggaehit Boombastic, i tillegg til egen sang Wannabe som åpner med noen takter av Spice Girls-hiten med samme tittel. Musikknyheter.no har også uttalt at: “albumet Egil Olsen Show er et av de beste norske livealbumene jeg har hørt på mange år”.

Hold av 28. november og få med deg Egil Olsen!

Les/hør mer her:
Hjemmeside

Line Stokland Røthing

linestokBergen Realistforening er stolt av å presentere Line Stokland Røthing, som support for Egil Olsen 28 november.

Line er en 25 år gammel singer-songwriter fra Bergen, som har skrevet låter og sunget siden barndommen. Musikken hennes er primært akustisk, og blant inspirasjonskilder kan Joni Mitchell, Regina Spektor Esperanza Spalding nevnes.

Til denne anledning har hun med seg Jørn Inge Frostad på bass og vokal, og Bendik Småge Breidablikk på cajun.

Urørt

Elén Amalie

Elén Amalie er bare 18 år og kommer en dag til å nå langt. Hun synger og spiller gitar, stemmen passer i mørke høst dager. Hun har sluppet to låter på soundcloud og er snart i gang med å spille inn en EP.