Gabrielle har bevist at det er mulig å lage fengende og hardtslående urban popmusikk på bergensk. Etter en eventyrlig suksess med smash-hits som “Ring Meg”, “Bordet”, “Høster” og sitt Spellemannominerte debutalbum er hun nå tilbake med ny musikk

Kjøp billetter på billettservice eller et av deres utsalgssteder. Det er mulighet for billettkjøp i døren så langt billettene rekker.

Gabrielle

14 millioner streaminger
9X Platina solgt av “Ring meg”
6x Platina solgt av “Bordet”
2x Platina for albumet “Mild sagt”

Hennes siste singel “Regn fra blå himmel” føk rett inn i toppen av salgs og radiolistene. Mere musikk er i løypa fra august 2013. Album nummer to slippes høsten 2013 og vil inneholde en større, dypere og tyngre dimensjon av Gabrielle´s musikalske verden. Det vil fortsatt treffe sterkt på radio, men det er tydelig at artisten har tatt noen viktige steg siden debuten. På livesiden er bandet er forsterket med gitarist og bassist, i tillegg til flust av synther og trommer. Det blir et rått og energifyllt show i god Gabrielle-tradisjon.

Alida

Alida_Foto_HåvardScheiAlene på et hotellrom en kald vinternatt i Voss skrev Norges nye popdebutant Alida Garpestad (21) sin første hit. Resultatet er låta ”Feathers”. Den roterte heftig på landets popradiostasjoner.
”Fra havgapet i Rogaland dukker Alida Garpestad opp som fra intet med en låt som vi ikke kunne ignorere. Med et refreng som virkelig fester seg og et vers som konkurrerer med internasjonale popstjerner som Ellie Goulding er “Feathers” en knallsterk debut for 21-åringen fra Jæren.” (NRK P3)

– Det viktigste for meg er å være ærlig i tekstene mine, sier Alida.

21-åringen vokste opp på Lyefjell på Jæren. Musikken ble hun kjent med gjennom sin egen mor. På et trygt morsfang satt Alida og lærte sine første akkorder på piano. Når hun ikke holdt konsert for bamsene sine på barnerommet, spilte hun inn sin særegne stemme på familiens kassetspiller. -Fra jeg var en liten, har musikken alltid vært lek, forteller hun.

Etter tre lærerike år på Lundehaugen musikkskole, fikk Alida tilfeldigvis kontakt med den kjente norske produsenten Lars Hustoft via en felles venn. Han har blant annet jobbet med soloprosjektet til Morten Harket, og produsert kjempehiten ”Ring Meg” for Gabrielle. Etter en gjennomlytting av demoen til Alida tok Hustoft kontakt og spurte: ”- Hvilke planer har du for livet ditt?”

Samarbeidet har vart i to år og ”Feathers” er første smakebit på hva vi har i vente fra Alidas kommende debutalbum. Inspirasjonen henter hun fra artister som Imogen Heap, Ellie Goulding, Daughter, Bon Iver og Feist. Kanskje ikke så rart hun omtaler sin egen musikk som indie-inspirert elektropop.

– Musikken min handler om lengsel, samtidig som den er håpefull. Håpet er at alle skal kjenne seg igjen i den, men at jeg også skal være ærlig overfor meg selv. Det skal være sant. Hvis ikke stopper det opp.

Første single “Feathers” kom i mars, 19. august kom single nr. 2 “Some Of Us” og debuterte på iTunes singleliste med intet mindre enn 5. plass.

Instagram: alidaofficial
Hjemmeside