Oskar Yazan Mellemsether, begynte å skrive låter for drøye tre år siden. Den første låten han skrev sørget for en plass på demoprogrammet til By:larm 2012. Ósk var født. Oskar samlet noen av Trondheims fineste, unge musikere fra band som Your Headlights Are On og Broen.

Billetter kjøpes i døren.

Aldersgrense 20 år (18 med studentbevis)

Nations of the Soul erstatter Morten Lohne

Ósk

Oskar Yazan Mellemsether, en 21 år gammel filmstudent, plukket opp en gitar og begynte  å skrive låter for drøye tre år siden. Den første låten han skrev sørget for en plass på demoprogrammet til By:larm 2012. Ósk var født. Oskar som er halvt tyrkisk og halvt trønder ønsket ikke å stå alene på scenen, og  samlet så noen av Trondheims fineste, unge musikere fra band som Your Headlights Are On og Broen.
Vann rant under broen, mer musikk ble skrevet.

Ósk består i dag av 3 gutter og 3 jenter på henholdsvis trompet, piano/wurlitzer, tuba, trommer og gitar/vokal. Melankolsk pop med elementer av blues og folk, de er inspirert av artister som Eliott Smith, John Grant, James Blake og Beirut. I desember 2012 ble Ósk Ukas Urørt og kom på 5.plass på Musikknyheter sin topp 10 liste over band å se opp for i 2013.  Adresseavisen nominerte Ósk til årets mest lovende trønderske artist.

Det siste året har de varmet opp for artister som Lissie, Stevie Jackson (Belle & Sebastian), Damian Jarudo og Sondre Lerche og spilt egne konserter rundt om kring i landet  Ósk har vært hyppig spilt på Urørt, Radio Revolt og Radio Nova siste året og skal i sommer spille festivaler som Pstereo og Øyafestivalens klubbdag.

I september slippes Ósk sin debut EP på Impeller Recordings.

“Bandet som lager den vakreste musikken i Trondheim for tida.” P3

Hjemmeside

Nations Of The Soul

Møt de talentfulle brødrene Lucas J. Roussel og Mikael B. Roussel. De er opprinnelig fra Frankrike, men er bosatt i den vakre og regnfulle kulturbyen Bergen. Sammen utfyller de hverandre med en sterk broderlig kjemi med sine særegne vokaler og diverse instrumenter. De beveger seg i landskapet av ulike sjangere som blues, pop og indie, men har absolutt klart å fremtone sin egen Roussel-sjanger med sterke og ydmyke låter om livet.

Nations Of The Soul har allerede overbevist publikum med gode konserter og tilbakemeldinger. De tok andreplassen på Eggstock festivalen, er nå i gang med innspilling av EP og gjør seg klar til semifinale i Emergenza.