Kort fortalt – Utvalgte lørdager i semesteret arrangeres HELHUS på Kvarteret, der de forskjellige rommene fylles med ulike arrangementer. Med en fast inngangspris på 50,- kan du denne gangen få med deg konserter, lounge, dansegulv, Bergen Micetro, quiz med Samfunnet, i tillegg til at Immaturus bidrar til Poesiaften.

20:00 – Studentersamfunnets quizkamp @ Stjernesalen
20:00 – Micetro @ Tivoli
20:00 – Poesiaften med Immaturus @ Grøndahl
21:00 – Lounge: Mannskoret Arme Riddere @ Speilsalen
22:00 – StåOppJazz: Building Instrument @ Storelogen
23:00 – Konsert: JKD and The Bastards @ Teglverket
00:00 – Konsert: Skam @ Teglverket
01:00 – Konsert: Nese Rastafari @ Teglverket

Nese Rastafari

Nese RastafariReggae-orkesteret Nese Rastafari Community oppstod som et bestillings-band for Melkevikfestivalen 2007 for å hylle Bob Marley and the Wailers. Nese Rastafari Community har skapt liv og røre på bergenske konserter og spiller original norsk reggae med en duggfrisk og dansbar “groove”. Tekstene er skrevet av Åsmund Nesse fra Bømlo, og handler om det sunnhordlendinger flest er opptatt av: sjøsprøyt, kjærlighet, lykke og fred. Konsertene deres bærer preg av rein spilleglede, humor og rytmer.

Alle medlemmene er etablerte musikere med base i Bergen:
Åsmund Nesse (Bass/Sang)
Torbjørn Brandal (Gitar)
Jon Trygve Olsen (Orgel og saksofon)
Anders “Bitu” Bitustøyl (Bass)
Hans-Olav Molde (Trommer)
Geir Svensson (Perkusjon)
Geir Ersland (Dansehare)

Sjekk de ut på Myspace og Urørt, følg de på Facebook eller lytt til de på Soundcloud

SKAM

SKAMSKAM møttes som studenter i Volda i 2006. SKAM er blitt lagt merke til for sine energiske konserter, med ekte spilleglede og en skamløs sjangerblanding. Med 8 musikere fra ulike geografiske og musikalske ståsteder, blir det en blanding av ska, reggae, funk, rock og jazz. SKAM har spilt en rekke konserter rundt om i landet, blant annet på Moldejazz, Vinjerock, Trollrock og Jugendfest. NRK brukte en tid låten ”The Mighty Elephant Strikes Again” fra SKAMs første EP som hoppesang på Barne-tv. SKAM er nå aktuelle med EPen ”One Foot in Reality”.

SKAM består av:
Sigve Grønbeck Kristoffersen (bass)
Marius Myrvold (gitar)
Øystein Skattebu (trommer)
Jonathan Leon Evang Fishel (tangenter)
Øyvind Hessen (trompet og vokal)
Ingrid Sæbø (saksofon)
Ole Martinus Breivik (trombone)
Øyvind Krøvel (trompet)

Følg SKAM på Facebook, Myspace og YouTube og Spotify.

JKD and The Bastards

JKD & The BastardsJKD & The Bastards er et musikk-kollektiv med base i Bergen, som består av 7 glade mennesker. De spiller hiphop/funk/soul med impulser fra folk, rock, pop, western, ska, reggae og surf.
Bandet, har holdt på i litt over ett år, er en gjeng musikere med flere års erfaring på nakken fra forskjellige musikalske institutter og band.
Liveshowene deres er farts- og stemningsfylte, rockefoterykkende og svært variert. Det de vil oppnå med liveopptreden er å få publikum til å danse og smile, og gå ut av lokalet med en god følelse. Tekstene handler om hverdags-observasjoner, fantasier, livet sjæl, og det medmenneskelige. Første singelutgivelse i mars 2013, og i løpet av 2013 er det planlagt innspilling av plate.

Bandet består av:
Jørgen Krogset Dalene (rap)
Line Stokland Røthing (sang)
Jonatan Anabalon (sang)
Bendik Småge Breidablikk (trommer)
Aleksander Andrews (gitar)
Eirik Lynngård (piano)
Jørn Inge Frostad (bass)

Følg de på Facebook, lytt til dem på Soundcloud og Vimeo eller sjekk de ut på Urørt.

SOJ: Building Instrument

Building InstrumentDen Bergens-baserte trioen Building Instrument spiller spesiell pop/folk/impro- musikk med tekster på moldenser dialekt. Musikken er skrevet av de tre medlemmene i bandet, og er en blanding av melodiøse og fine melodier, catchy rytmiske mønster, ispedd kontrasterende improviserte parti med mørkere stemninger. Slik danner de et unikt uttrykk sammen, som kun høres ut som Building Instrument. Vel møtt!

Bandets medlemmer er:
Øyvind Hegg-Lunde (trommer),
Åsmund Weltzien (div. tangenter),
Mari Kvien Brunvoll (stemme, div.elektronikk, perk, zither)

Lytt til dem på Soundcloud