Kort fortalt – Utvalgte lørdager i semesteret arrangeres HELHUS på Kvarteret, der de forskjellige rommene fylles med ulike arrangementer med en fast inngangspris på 50,-. Denne lørdagen feirer vi St. Patrick’s day der du kan få med deg Greenland Whalefishers i Teglverket i tillegg til 3 andre konserter. De faste konseptene som StåOppJazz, Singstar og Stjernegulv er selvsagt på programmet, i tillegg til at Samfunnet bidrar med Poesiaften

19:30 – Poesiaften med Samfunnet @ Storelogen
22:00 – StåOppJazz: KURV @ Storelogen
23:00 – Konsert: Gadarene Wine @ Teglverket
00:00 – Konsert: Greenland Whalefishers @ Teglverket
01:00 – Konsert: Awesomesauce @ Speilsalen

Sjekk ut eventen på Facebook!

Greenland Whalefishers

Greenland WhalefishersGreenland Whalefishers ble dannet i Bergen i 1994, lenge før noen hadde hørt om band som
Flogging Molly eller Dropkick Murphys. Med en blanding av britisk punk og irsk folkemusikk ble bandet raskt ett av de mest interessante i etterdønningene av The Pogues. Etter nesten to tiår med turnering rundt hele verden, syv album, bunker med singler og Ep’er og uttallige splitt-utgivelser, musikk til filmen ”Boondock Saints – All Saints Day” m.m, har undergrunns folkpunkerne i Greenland Whalefishers markert seg som et av verdens mest
kredible keltisk punk band.
Dette er sannsynligvis ett av de beste Keltisk Punk band du noen gang får se opptre live.
Bandet består av: Arvid Grov (vokal og elektrisk gitar), Gunnar “Two Sheds” Grov (mandolin, banjo og bouzouki), Trond Olsen (gitar og vokal), Agnes Skollevoll (blikkfløyte og vokal), Odin Døssland (fele), Ørjan Eikeland Risan (trommer) og Atle-Hjørn Øien (bass).

Finn ut mer om de på Myspace og Hjemmesiden deres, hør dem på YouTube og Audio og følg dem på Twitter

Gadarene Wine

gadarene wineDen akustiske folkkvartetten Gadarene Wine. Kom sammen sommeren 2010. Etter å ha opplevd en horribel konsert i Oslo. Inngikk de fire vennene en avtale om å bringe tilbake folkemusikk der det hører hjemme. Under navnet Gadarene Wine begynte de å lage låter sammen.Siden den tid har de reist rundt og holdt konserter og gitt ut plate. Gadarene Wine’s akustiske sanger balanserer mellom ulike sjangere av pop, Irske ballader, Americana og mørkere hjørner av den norske folkemusikk scenen.
Gadarene Wine er et band som appellerer til mange og leverer solide fremføringer. Bandets medlemmer er Kjersti Tingelstad (fiolin og vokal), Oddbjørn Austevik (Akustisk gitar, banjo og vokal), Halvar Kjærre (Akustisk bass, piano og vokal) og Truls Skjørholm (trommer).

Sjekk ut Myspace siden deres, hør dem på Urørt og følg dem på Facebook.

AWESOMESAUCE – so you can dance!

AWESOMESAUCE_promoDet beste dansegulvet lages med 2 jenter, 4 gutter og ekte instrumenter.

AWESOMESAUCE spiller noen av de frekkeste og mest dansbare låtene fra 90-tallet og frem til i dag. Stikkord for musikken er blant annet Miss Furtado, Justin x2 og kanskje en aldri så liten Maroon 5. Resultatet blir fin-fin feststemning og et svett dansegulv!

AWESOMESAUCE er Kristian Blystad Houge (vokal), Christine Wilhelmsen (vokal), Amalie Skarsgaard (synth), Jarle Berggraf (gitar), Anders Bakke Ingebrigtsen (bass) og Aksel Inge Sinding (trommer).

SOJ: KURV

Bandet KURV er flettet sammen av iherdig arbeid og fylt opp med pur lidenskap og spillglede. Nå skal de ut å tømme innholdet, og ønsker dere velkommen til deres fantastiske piknik.
De spiller musikk de brenner for. Dette er musikere som hver dag jobber for å finne nye retninger innenfor det de driver med, og strekke grensene innenfor deres hovedinstrument og sjanger. De vil spille egne komposisjoner både i mindre konstellasjoner og som en samlet gruppe.
Dette er en glad blanding av mennesker fra Færøyene, Norge og Sverige som vil rive deg ut av stolen.

KURV består av følgende medlemmer: Kim Christer Hylland fra Odda (trommer), Egil Kalman fra Linköping (bass), Simon Olderskog Albertsen fra Stjørdal (trommer), Emilie Vasseljen Storaas fra Trondheim (vokal), Bárður Reinert Poulsen fra Tórshavn (bass), Gustav Holmqvist fra Stockholm (bass), Kari Eskild Havenstrøm fra Gjerdrum (vokal), Sondre Pettersen fra Tromsø (vokal), Kjetil André Mulelid fra Hurdal (piano), Petter Kraft fra Malmö (saksofon) og Aleksander Lindås fra Asker (gitar).

Hør musikken deres på Soundcloud.