Blakk er norskspråklig trygderock av ypperste kaliber, barn av 1968-generasjonen i en lystig sørgemarsj mot avgrunnen.

Konsertstart: 22:30

Kjøp billetter på billettservice eller et av deres utsalgssteder.
Det er mulighet for billettkjøp i døren så langt billettene rekker.

Aldersgrense 20 år (18 med studentbevis/forhåndskjøpt billett)

Sjekk ut Facebook-eventen.

Blakk

Konserten på Kvarteret 28.februar er en spesiell happening, da den markerer slippet av bandets aller første album. Albumet har fått navnet “Hjelp”, og er en livsbeneiende og nesten tragikomisk tilstandsrapport fra verdens rikeste land. Det gjennomgående temaet er de negativene konsekvensene av overflod, og tristessen i å ikke ha noe å klage på.

Blakk er et firkløver av bitre tredveåringer, og består mer spesifikt av Jon Ivar Kollbotn, André Lund, Lars Christian Bjørknes (alle tre fra Major Parkinson) og Nathan Robert Smith (Ocean of Lotion). Konstellasjonen oppsto som en slags motreaksjon etter ett års sammenhengende arbeid med det tredje albumet til Major Parkinson, og et behov for å midlertidig bytte ut intrikate låtstrukturer med et enklere musikalsk univers. I løpet av ei uke i juli 2012 ble hele låtmaterialet skrevet ferdig, på ei ny uke var det spilt inn, og ei uke senere var miksen i boks.

Hva gjør du du når velferden blir din undergang? Hva gjør du når du har fått sydd så mange puter under armene at du blir kvalt? Hva gjør du når overfloden skyller deg vekk? Hva gjør du når det går inflasjon i lykken? Hva gjør du når kredittkortet er tømt? Hva gjør du når teppet er gått ned, gjestene er gått hjem og regningen skal betales? Hva gjør du når kemneren kommer?

Bli med på festen, her skal det spises kake!

Følg de på Facebook og Twitter
Hør de på Spotify

Det Skandaløse Orkester

Det skandaløse orkester spiller skandalepop/rock/prog./komedie og er en parodi på den kommersielle popindustrien og samfunnets skandale-besettelse. Frank Zappa er hovedkilden til orkesterets musikalske inspirasjon og kunstneriske uttrykk. Tekstene er på sin side sterkt inspirert av den lokale skandalepressens fenomenale journalistikk.

De Skandaløse ønsker å frigjøre det norske folk gjennom sine samfunnskritiske tekster i komediesjangeren, men ender stort sett opp med å bli grovt misforstått av sin samtid. Sure blikk, høylydte protester, drapstrusler og hysteri er stikkordene som kjennetegner folkets respons når Det Skandaløse Orkester kommer til å lage skandale.

Se opp for orkesterets debutalbum, «No har de laget skandale igjen», som er under innspilling dette øyeblikket.

Hør de på Soundcloud
Følg de Facebook