Fa-Fa-Fa-ntastisk! Mennene i rødt kommer til Kvarteret og holder hele tre konserter 1. og 2. februar.

Det er lagt opp til tre konserter, 1. og 2. februar.
1. februar, support: Ocean of Lotion:
Billettpris: 275,-
Dørene åpner 21:00, konsertstart: 22:00
Aldersgrense: 20 år (18 med gyldig studentbevise/forhåndskjøpt billett)
Kjøp billetter.

2. februar, support: Baertur:
Billettpris: 275,-
Dørene åpner 21:00, konsertstart: 22:00
Aldersgrense: 20 år (18 med gyldig studentbevise/forhåndskjøpt billett).

2. februar 2013 – Ungdomskonsert,
support: Bartur
Billettpris: 200,-
Dørene åpner 16:00, konsertstart: 17:00
Arrangementet er for de under 18. Et alkoholfritt arrangement.
Kjøp billetter.

Billetter kan og kjøpes hos andre utsalgssteder.

Bergensbandet DATAROCK startet karrieren sin for 11 år siden med hjelp av den unge grunderen Mikal Telle, som også har hjulpet frem artister som Røyksopp, Kings of Convenience, Annie, Fjorden Baby! og John Olav Nilsen & Gjengen.

Siden den gang har DATAROCK spilt over 800 konserter i 35 land på hele 5 kontinenter. De har jobbet med noen av verdens største plateselskap, management, bookingagenter og publishing-selskap, i tillegg til globale merkevarer som Apple, Coca Cola, Samsung og EA. Selv Disney har trykket dem til sitt bryst. Låtene deres opptrer i en rekke filmer, serier og reklamer jorden rundt, men mest oppsiktsvekkende er det kanskje at DATAROCK er det bandet i verden med låter i flest markedsledende videospill. Hele 22 spill har det blitt, så langt inkludert Fifa ’08, Fifa ’09, Fifa ’10, Fifa Street, Sims 2, Sims 3, Need For Speed, Madden NFL og ikke minst gigantiske iPad & iPod spill som Tap Tap Radiation og Tap Tap Revenge 3.

DATAROCK er mest kjent for sine røde drakter og energiske konserter, men også utgivelsene har fått ben å gå på. Debutalbumet fra 2005 ble nominert til Spellemannprisen, og platen kom senere på 36. plass på engelske NME sin liste over beste album i 2006. Samme år kom singelen ‘Computer Camp Love’  på nummer 12 på ‘Triple J’s Hottest 100’ i Australia (av 600.000 stemmer), og i 2007 listet Rolling Stone Magazine ‘Computer Camp Love’ på 88. plass av årets 100 beste singler.

DATAROCK sitt andre album ‘Red’ ble også nominert til Spellemannprisen og fikk god mottakelse jorden rundt. I New York Times var albumet ‘Critics choice of the week’ og i Bergens Tidende fikk platen terningkast 6. Hele 4 singler ble listet på P3, og videoene endte til og med opp i rotasjon på amerikanske MTV.

De siste sprellene fra guttene i rødt inkluderer den nyskapende USB-utgivelsen ‘Limited Edition’ som senere ble fulgt opp av et Designer toy-samarbeide med legendariske SUPER7 i San Francisco. DATAROCK gav også nylig bort 10.000 flexi disc vinylsingler gratis gjennom FILTER Magazine. Nå er bandet i gang med det storslagne prosjektet, DATAROCK – the musical.

Følg dem på:

Hør dem på:
Spotify
Wimp
Soundcloud
MySpace

Sjekk ut:
Hjemmesiden
Last.fm

Sjekk ut eventen på Facebook.

Ocean of Lotion

Ordet “bukser” forekommer mange ganger i det egenproduserte debutalbumet til Ocean of Lotion. Flere temaer som disco, motorsykler, kjærester, koma, katt og glitter, er sentrale. Det ser ut som de foretrekker å ta av buksene, men når de faktisk har dem på seg, er de selvlysende og så trange som overhodet mulig. Ocean of Lotion er en gjeng oddinger og en enslig brite som injiserer det noe strenge lokale musikkmiljøet med sin unike merkevare av “fargerock”. De leverer forrykende liveshow spekket med energi og høy fest/dans faktor.

Følg de på Facebook og Twitter.
Hør de på Spotify.

Baertur

Baertur er Ketil Mosnes’ soveromprosjekt. Etter 7 år med intens turnering med Datarock ble Mosnes smålei av øl-klissette backstagerom, og degraderte seg selv fra heltidsmedlem til deltids studiomedlem. Når han ikke lager musikk sammen med de rødkledde, lager han gjerne musikk på egen hånd. Med tags som “Ex-Phil-Studentvennlig”, “Lugarpop” og “Kontorrotte-Rock” stiller han denne gangen som oppvarming.

Følg han på Facebook og Twitter
Hør han på Spotify og Urørt.