Kort fortalt – Utvalgte lørdager i semesteret arrangeres HELHUS på Kvarteret, der de forskjellige rommene fylles med ulike arrangementer. Med en fast inngangspris på 50,- kan du denne gang vente deg et variert program med innslag av dans, synth pop, jazz og house. Bli med oss til havets bunn denne flotte lørdagskvelden, og gjerne la kveldens tema inspirere ditt antrekk!

CC: 50,-

Aldersgrense: 20 år (18 år med studentbevis)

Svømmebasseng

Oslobandet Svømmebasseng ble stiftet tidlig i 2013 og spiller synth-pop med norsk vokal. Gruppa består av Lans Sandbakken og Ine B. Johnsen på vokal, Jens P. Heli på gitar og synth, Phillip P. Lindberg på synth, Jørgen H. Tholens på trommer og Hans A. Heli på bass.

Gruppen spilte på ”Get Dancy” på Landmark i Bergen i september 2013. Fullt hus og god stemning var resultatet. De som kjøpte billetter tidsnok fikk også med seg gruppen på Verkstedet Bar i romjulen 2013. I løpet av by:Larm 2014 spilte også bandet off venue på Tilt og Verkstedet. Videre har bandet i 2014 spilt på Østre og Hulen her i Bergen

I februar i år ga bandet ut sin først singel, ”Transit”, som bla. annet ble anbefalt av NRK P3s urørt redaksjon. Den 23 Mai ble LP’en ”Fløte” gitt ut på Brilliance Record, til gode tilbakemeldinger fra anmeldere.

Følg dem på Facebook
Hør dem på Urørt
Eller på Soundcloud

Skogsrå

Den svenske soloartisten Skogsrå spiller en herlig blanding av old school funk og soul, indiefunk og elektro R&B. I desember 2013 slapp han singelen ”Now You See Me” til svært gode anmeldelser fra publikum. Nylig har han hatt suksess med remixen av låta ”Higher” fra landsmannen Tobtok.
I Svensk folklore er ”Skogsrå” navnet på Huldra. Hun er et overnaturlig kvinnelig vesen som lever dypt inne i skogene. Skogsrået er slående vakker, og opptrer som en naken jente med langt gyldent hår. Hun lokker unge menn med seg inn i skogen, hvor hun belønner de som tilfredsstiller hennes krav, og dreper de som ikke gjør det. Den som overlever møtet med Skogsrået vil aldri bli den samme.

Sjekk ham ut på Facebook
Hør på Soundcloud

StåOppJazz: Ape Club

Ape Club ble startet i 2009 av bassist Julius Lind, og spiller kritikerrost akustisk jazz inspirert av storheter som John Coltrane, Thelonious Monk, Charles Mingus og Ornette Coleman . Gruppa består av Kasper Værnes på saksofon, Øyvind Brække på trombone, Erik Nylander på trommer, samt Lind på kontrabass. Alle i bandet har bakgrunn fra Jazzlinja i Trondheim og Norges musikkhøgskole. Medlemmene er også kjent fra bla. Trondheim jazzorkester, The Source, Action & Tension & Space og Ola Kvernberg Trio.

Gruppas første album ”Ape Club” ble utgitt våren 2013 til gode anmeldelser fra kritikere og publikum, og ble lagt merke til også utenfor landegrensene.

Sjekk dem ut på Facebook
Hør dem via Soundcloud

Johannes Holtmon

Johannes Holtmon spiller noe så særegent som norsk moderne visepop på klingende trønderdialekt. Han henter trekk fra bla. jazz, indie og blues, og skriver humoristiske tekster om hverdagslige tema. Sangene gjerne et ironisk blikk på det å være ung i Norge i 2014. Låta ”sushisosialisme” ble valgt til ukens låt i studentradioen i Bergen tidligere i år. Tidligere har han spilt på Nobel Bopel, Pygmalion, Krystall bar og på Phonofestivalen.

Hør på Urørt
Og Soundcloud

Eirik Andre Mannes

Eirik Andre Mannes er en Norsk-Amerikansk singer/songwriter som sørger for pub-stemningen i Grøhndals dette Helhuset. Mannes kan beskrives som et av Karmøys største musikalske talenter, der han over tid har vært innom alt fra rock, prog, pop og reggae. Det er med andre ord bare å glede seg til kveldens opptreden!

Facebook-side